fredag 1 juni 2018

Välkommen Juni - sommar

Idag påbörjar vi en ny härlig tid -  sommarmånaden juni som verkligen är månaden vi alla väntat på. Skolorna slutar och i de flesta fall brukar vi börja vänta på sommarväder. Maj månad bjöd ju på alldeles underbart väder  och man kan ju bara hoppas att  det fortsätter lika fantastiskt ...

Juni-månad till ära bjuds det på något kul idag...

För en tid sedan fick jag ett mail av en av våra läsare, Nea. Hon skriver så här:

Hej!

Jag är en finlandssvensk kvinna 46 år.
Till mina intressen hör; meditation, andlighet, skriva dikter och fotografera i naturen.
Vill dela med mig av allt det fina vi har omkring oss i naturen. Gäller att fånga stunden här och nu...Leva i nuet! Fotona är tagna från sommarstugan.
Är fascinerad av att fota moln som speglar sig i vattnet. Symboliserar det med att "Det man ger (sänder ut) får man tillbaka".

Foto: Nea W


Neas Haiku 


En känsla så stark 
Strålar från universum 
Lyssna Älska Lev 


Foto: Nea W

Nea bloggar inte själv men funderar på att börja göra det för att kunna bjuda på mer fantastiska naturbilder och hennas egna dikter. Nea vill gärna ha feedback om vad ni läsare tycker och tänker om bilderna och den fina haikun.
Skicka dina hälsningar till Nea här nedan i kommentarsfältet


Om någon annan vill dela med sig av sina fina sommarbilder, så går det bra att skicka dem till fisvebloggar@hotmail.com. Skriv även var din bild/dina bilder är tagna.  Skicka gärna även in ideér till kul sommar-DIY. Alla som skickar in bilder under juni - augusti, får en liten överraskning med posten.

Ha det så gott & njut av de härligt soliga dagarna och de ljusa sommarkvällarna 

2 kommentarer:

  1. Hej, jag har gömt att meddela om min nya blogg, den finns här: http://cimlainterior.blogspot.fi

    SvaraRadera

.