söndag 14 februari 2016

Gillar du färger?

 Hej igen!
Det här med inredning är alltid inte så lätt eller hur. Det finns massor av vit inredning ute på nätet och i de flesta inredningstidningarna är det vit inredning som gäller. Men ifall man gillar det lite färggrannare, kanske lite österlänskt och mer åt det hållet - ja, då kan det vara svårare att hitta. Själv gillar jag det ljusa och lantliga men gillar även att ha färger omkring mig. Skulle inte kunna ha ett hem där det var mörkt och murrigt men färger gillar även jag. Har kollat runt på lite marockanskt och försökt låta mig bli inspirerad av dessa härliga tunga men så varma färger och visst är de härliga.



Har själv aldrig varit i Marocko eller i något annat land i orienten men kan bara tänka mig hur färggranna hemmen är där ( i alla fall om man jämför med färgerna i våra hem här i Skandinavien). Alla vackra poufar och kelimmattor i regnbågens alla färger. Vackra lyktor och snygga metallbord. Även i vårt land finns det fantastiska kärl som är inspirerade av det orientaliska. Visst blir man glad av dessa mustiga färger?




Det finns även som ni vet alldeles underbara marockanska kakel för både badrum, kök och golv. De finns nuförtiden i många affärer. Att bara piffa om kaklet i badrummet eller i köket och inte desto mer renovera - ja det räcker säkert till för att få den österlänska varma känslan i hemmet. Eller kanske golvkaklet i hallen. Ja, det börjar ju klia i fingarna när man tänker på hur härligt det skulle bli.

Gillar du att ha färger i inredingen eller är det vitt som just nu gäller hos dej?




1 kommentar:

  1. Jag har idag öppnat en nät butik, rummet brevid.fi som säljer lite ruffigare, rostigare och annorlunda grejer. Butiken befinner sej i Korsholm utanför Vasa. Så man kan även komma på besök. Vi har öppet 9-17 vardagar och torsdagar 11-19.

    SvaraRadera

.