torsdag 5 mars 2015

Marsmånad - kalas i tankarna ...

Hejsan!

Ny månad igen - härligt, nu går vi mot våren. När vi närmar oss vår och sommar blir jag alltid ivrig på fester. Min arbetskompis berättade idag att hon ikväll skall ha barnkalas för sin son. Härligt ! Hörde med fladdrande öron på vad hon hade planerat inför denna stora fest. Hos oss är det endast ett av barnen som längre gillar att ordna fest för sina vänner.


 Jag som älskar att fixa och dona tycker om att ordna något speciellt. Gärna maskerad med tema. Givetvis innehåller festen även lekar och annat kul i samma tema. Tycker om att fundera och planera kring mat och tilltugg  som passar till temat. Ibland kan det kännas svårt att hitta på någon kul maskeraddräkt. Man söker hemma efter allt tänkbart man kunde använda till sin utstyrsel. Hittade en härligt webbshop som har allt tänkbart i festväg. Dräkter, festattiraljer, presenter och allt du behöver till ett barnkalas eller en hejdundrande fest!



 Webbshopen heter Kalaskompaniet och där kan du verkligen köpa allt du behöver på ett och samma ställe. Där får du massor med ideér till barnkalas, ideér till dukningar enligt kalasets/festens tema. Här finns både dräkter till vuxna och barn vilket är bra. Allt från samma ställe. Hittade härliga partysaker till barnkalas med tema Frost, Nalle Puh, Cars, Djungel-tema eller Discoparty. Fantastiskt fina grejjer. Och allt till ett bra pris. När det gäller maskeraddräkter kan det löna sig att inhandla några bra kostymer som man i senare skede kan modifiera och ha nytta av på kommande maskerader.
Jag och mannen min kommer faktiskt att snart fylla år och jag har redan ett tag funderat på att ordna en stor gemensam fest för våra vänner. Nu vet jag precis varifrån jag skall hämta inspiration och festprylar. Har du någon fest att planera under den närmaste framtiden? Har du varit med på någon kul och lite annorlunda fest? Berätta gärna om den..


Festtankarna åt sidan för ett tag. Hörrni, idag har det både regnat och snöat här hos oss och jag har mer än vanligt längtat efter våren. Det enda goda med dessa regn/snö dagar är att de kanske för med sig de sista smutsiga snöhögarna där ute.

Ha det så bra!

1 kommentar:

.