torsdag 6 november 2014

November - lite snö och lillajulsfunderingar

Hej igen!
 Idag har vi här i södra finland äntligen fått njuta av lite snö. I Österbotten har jag sett att det kommit snö redan några dagar och det är ju härligt (eller hur man nu vill se på saken..). Nu skulle det bli det lite ljusare om kvällen om snön blev kvar på marken men de har visst inte lovat minusgrader.

Snart är det dags att förbereda sig för lillajul och allt mysigt som den för med sig. Hos oss betyder lillajul glögg och pepparkakor, de första julpynten, mys i soffan och kanske lite julmusik. De första dikesgranarna står redan hos oss men mer än så blir det inte riktigt ännu.


Efter lillajul är det dags för julpyssel och jag har redan sett ut några som jag tänkte förverkliga här hemma. Har du något kul pyssel som du kunde dela med dej? 
Skriv gärna ner pysslet i kommentarsfältet. 
Alla pysselidéer belönas med en liten juldekoration.

November månads blogg är ...


Kika gärna in på bloggen och lämna en liten hälsning.

Ha en fin november och glöm inte att skriva ner ett av era lillajulspyssel!

6 kommentarer:

  1. Hej! Vet inte om någon annan har samma problem, men jag kommer inte in på månadens blogg genom att klicka på logon uppe till höger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för uppmärksamheten. Vet inte riktigt vad det var för strul men nu funkkar länken i alla fall.

      Radera
  2. Hej, själv gillar Jag att fixa härlig julmat åt småfåglarna. Här är ett recept, 1,5 dl solrosfrön, 2 dl torkade tranbär, 2dl hasselnötter, skal av tre clementiner och 500 går kokosfett. Hacka alla torra ingredienser. Smält kokosfetten och blanda allt väl. Endast fantasian sätter gränser hur behandla smeten, sätt i glasburkar ed upphängning av hampsnöre, sätt smeten i silokonformar mm. Ställ kall att stelna och häng ut åt fåglarna! Tips! Går att använda alla gamla gryn ni har i skåpet, de brukar komma fram vid julstädningen...

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att göra kransar till dörren enligt årstid. I år har jag gjort en av mossa och pärlor, den kommer upp på min blogg lite senare. Och året innan gjorde jag en med pepparkakor och spets, den hittas här: http://ljuvligaste.blogspot.fi/2013/12/arets-jul-krans.html

    SvaraRadera
  4. Extra resources Valentino Dolabuy More about the author gucci replica More about the author YSL Dolabuy

    SvaraRadera

.