söndag 31 augusti 2014

Adjö augusti - välkommen september

Hej igen! 
Sista dagen i augusti. Tänk vad fort denna månad har gått.
Nu är det snart höst och det gäller att njuta av de sista soliga dagarna. Ser fram emot nästa vecka som meteorologerna lovat att skall bli både solig och rätt så varm.Trots att jag älskar sommaren kan jag gilla hösten bara den inte är blöt och eländig. Tända ljus, krypa upp i soffan i filtar och bara njuta av mörknet som fortare än tidigare kommer inpå en.


Bad er i ett tidigare skicka in sommarbilder ifall ni råkat knäppa några fina som ni vill visa.
Några bilder har det kommit och dem skall ni nu få njuta av.


BILD NR 1 - Det var en varm och solig dag under första semesterveckan 
som jag i brist på en skön plats i skuggan skapade denna läshörna i trädgården 
under äppelträdet med hjälp av lite gamla gardiner, täcken och kuddar. 
Och det blev en favoritplats för både mig och min hund :) 
    

BILD NR 2 - Dessa gulliga svanungar fick jag fångade på bild i början av juni vid en gammal fiskarstuga på Lissgrynnon.


BILD NR 3 - Denna bild är tagen på vår semesterresa i Grekland . Det blåste inte alls men trots det fick havet till det så att det blev stora vågor som vräkte upp på stranden.

BILD NR 4 - Mitt absolut bästa sommarminne är roadtripen vi gjorde i Sverige. Bilden är från ett ljuvligt ställe nära Varberg. Efter en lång dag på Ullared slappade vi av i sanden och grillade och såg på solnedgången. Det var den perfektaste stunden på hela sommaren!

Vad tyckte ni, vilken bild vill ni ge er röst till? Rösta kan du uppe i högra spalten ända till den 20.9. Då är hösten här på riktigt och den bild som får flest röster får ett litet höstigt pris hemskickat.

Fast det är slut med augusti efter denna dag, skall jag sent om sider kora augustimånads blogg som är
Tant vit & beige
Kika gärna in och lämna ett litet "hej" !

Önskar er en fin sista kväll i augusti och en riktigt härlig start på september!
CIAO !

2 kommentarer:

  1. Oj då.....I'm the augustgirl...
    Nu skulle det då ha gällt att ha fixat ett jäkligt fiffigt DIY projekt på bloggen...
    Men ni får ta det som är...
    och skrolla bakåt i tiden så kanske jag kan en aning rädda mitt rykte.

    Hjärtligt välkomna är ni allafall och hoppas ni får en fin höstvecka alla.
    -Monica-

    SvaraRadera

.