fredag 16 september 2016

Hej hösten är här

Så har då hösten tagit fart riktigt på riktigt. Löven på träden har blivit gula och skogen är full med svampar och i var och varannan familj hör man att höstflunssan härjar. Snart kan man med gott samvete plocka fram yllesockor, sköna tröjor och fingervantarna. Visst känns det vemodigt att sommaren officiellt är över med lite mysigt är det ju med hösten. Jag älskar tiden då det börjar bli mörkt om kvällarna och man kan tända ljus . Att mysa i soffan, läsa böcker som aldrig förr och bara njuta av denna årstid. Vi har ju i år blivit rätt bortskämda med att solen skiner varmt fastän vi är halvvägs in i september och jag åtminstone hoppas att vi får ha just en sådan höst - ända tills den första snön faller. 

Några nya bloggar har kommit med på blogglistan, ni hittar dem till höger under "nyaste bloggarna". Välkomna med. 

Så här i början av hösten lägger jag ut en förfrågan uppe till höger- frågan lyder
 "Vad vill du skall hända under hösten på FiSve-bloggen"? Kommer att lägga ut några förslag och ett av alternativen är "annat". Om du röstar för annat blir jag glad om du skriver ditt förslag antingen vid kommentarer till detta inlägg eller sedan skickar kontaktformuläret till mig me dina ideer.
Rösta senst 16.10. Det går bra att kryssa för flera alternativ...


Önskar er alla en härlig start på hösten !

1 kommentar:

.