fredag 16 oktober 2015

UTLOTTNING - Dags att städa?

Hejsan!

Är just nu på höstlov med barnen och det har varit så bra. Har hunnit ta igen allt det jag inte hunnit med efter sommaren. Bl a städning av både skåp och förråd. När jag börjar städa tar det liksom inte slut. Jag hittar hela tiden nya områden som behöver ses över- och bra så. Uteförrådet är röjt och en hel del grejer är utslängda. Resten skall jag släpa iväg till loppiset med. Har bokat plats till nästa vecka. Har samlat på mig ganska mycket trots att jag redan hunnit sälja bort en stor del av inredingsprylarna jag inte längre vill ha här hemma. Nu börjar allt vara städat och jag börjar vara nöjd. I bland känns det som om man skulle behöva hjälp med städningen då man ser att det skulle behöva göras men man inte får det gjort. Än så länge gör jag det gärna själv-då vet jag var alla saker är. Hatar fönstertvätt och har flera gånger nästan lyft på telefonen för att få hjälp med det, Men nu har jag då gjort grovjobbet och jag är så glad. Lite städning ute på gården ännu och sedan kan jag bara njuta av resten av veckan. Gillar du att städa eller har du städhjälp?



Tänkte vi skulle dra igång en liten höstutlottning !
Du är med genom att berätta vad du tycker är jobbigast när det gäller städning. Skriv ner ditt svar i kommentarsfältet senast 8.11.

Vinnaren skall få lite hjälp med sin städning- inte så att jag kommer och städar - nej... men....

...i form av SINI-produkter. Vinnaren får nämligen en MIKROFIBER GOLVDUK som är för avtorkning och tvätt av golv samt en MIKROFIBERDUK som lämpar sig fint när du städar i köket eller i badrumet. En fuktig duk lösgör smuts och fett effektivt. En torr duk laddas elekriskt och binder på det sättet damm. Perfekt till höststädningen !


Önskar er en skön helg och trevliga städstunder !

8 kommentarer:

  1. Trevligt med utlottning! 😊 Jobbigast med städning... Fönstertvätt, tror jag. Eller det i sig går väl an, men när man har mååånga fönster så tar det aldrig slut och hinner bli ny årstid innan man kommer genom. 😉

    SvaraRadera
  2. Anonym20.10.15

    Att damma tycker jag är det allra jobbigaste!
    Med en dotter som är damm/kvalster-allergiker så är det extra viktigt att damma precis överallt, noga. Det är pilligt och tar tid. Men det är det såklart värt när jag vet att det blir rent och snyggt och framförallt att dottern mår bättre.
    irene.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  3. Anonym23.10.15

    Fönstertvätt är det även jag gillar minst att göra. Bor i en gammal mommomökki med gamla fönster.. Hugadå! säger jag.
    bitta35@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Usch fy för allt vill jag egentligen säga i dag men tänker jag efter så är det nog duschen som jag avskyr mest, där blir jag nämligen aldrig nöjd. Trivs nog inte i någon röra men städar betydligt mindre på äldre dar. Känns som om jag städade jämt och ständigt när jag var yngre.

    SvaraRadera
  5. discover this info here best replica bags browse around here gucci replica check my blog high replica bags

    SvaraRadera

.