måndag 10 juni 2013

VECKANS BLOGGARE

Hej!
Jag heter Ann-Sofi och har bloggen "Käranån". Mitt stora intresse är att sy "Tilda-dockor", lappteknik i olika former, ja, i stort sett allt som har med tyg att göra ligger mig varmt om hjärtat. Det är också en form av terapi för mig att sitta och sy, jag arbetar på en terminalvårdsavdelning och att få "bläddra" i mina tyger och mönster på fritiden gör att jag kan koppla av från ett krävande arbete.
Jag blev förvånad när jag blev tillfrågad om jag vill vara "Veckans Bloggare" i Fisv-inredningsbloggar, för min blogg handlar inte om inredning, utan framför allt, om mina handarbeten, natur, små funderingar om livet ibland och vår katt Nasse har en viktig roll på min blogg! Jag började blogga för snart 6 år sen och kunde aldrig tro att min blogg skulle ge mig så mycket som den har gjort. Jag fick  möjligheten att hålla kurser i att sy "Tilda-dockor" tack vare min blogg, min en Tilda-ängel var med i TV i ett reportage med Tone Finnanger som skapat produkten "Tilda" och så har jag varit med i Vasabladet tack vare min blogg, ( passar på att skryta lite då jag har chansen ) jag har fått många vänner ute i världen osv.,osv. Jag har flera gånger tänkt avsluta min blogg, det kanske blir så när man hållit på ett antal år, men ännu hänger jag med och tänker fortsätta en tid framåt i allfall.



Jag har fått en fråga av Molly´s: Hur ofta tycker du att man ska göra inlägg om man bloggar? Jag själv gör inlägg bara när jag tycker jag har nåt att visa eller när jag helt enkelt känner för det, så för min del kan det gå mer än en vecka mellan inläggen. Har du en blogg så är det du själv som bestämmer över den och hur ofta du vill göra inlägg, jag tycker att det ska kännas roligt att ha en blogg och inte bli ett stressmoment att göra inlägg. Så det här leder över till min fråga till nästa "veckans bloggare": Känner du dig pressad och stressad att göra ett inlägg för att du kanske tror att du förlorar läsare om det går för lång tid mellan inläggen? (nu vet jag inte om den här frågan har kommit upp tidigare, ber isf. om ursäkt att jag upprepar den)

Önskar alla Fisve-bloggare och alla andra en riktigt skön sommar!

Ann-Sofi / Käranån

1 kommentar:

  1. Jag heter Ann-Sofi och har bloggen "Käranån". Mitt stora intresse är att sy "Tilda-dockor", lappteknik i olika former, ja, i stort sett allt som har med tyg att göra ligger mig varmt om hjärtat. Det är också en form av terapi för mig att sitta och sy, jag arbetar på en terminalvårdsavdelning och att få "bläddra" i mina tyger och mönster på fritiden gör att jag kan koppla av från ett krävande arbete.
    velvet bedsheets online
    makhmal ki bedsheet

    SvaraRadera

.